چند خاصیت شگفت انگیز گوشت اردک

oorr
oorr
پرورش اردک

چند خاصیت شگفت انگیز گوشت اردک

1-گوشت اردک به دلیل غنی بودن از مواد معدنی به ویژه آهن و روی، در رفع کم خونی بدن به ویژه در بیماران و خانم های باردار بسیار مفید است.

2- در گوشت اردک مقدار زیادی کلسترول خوب وجود دارد، با مصرف اصولی و مداوم گوشت اردک مثلا هفته ای یکبار، کلسترول و چربی بد بدن را از بین برده و موجب تضمین سلامت بدن شما می شود.

3- به علت اینکه گوشت اردک سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها می باشد، بنابراین مصرف ماهانه گوشت اردک انواع رادیکال های آزاد موجود در سلول ها را از بین برده و بدین صورت از به وجود آمدن سلول های سرطانی جلوگیری به عمل می اید.

4- ویتامین های B6 و B12 موجود در گوشت اردک به تقویت سیستم عصبی، افزایش متابولیسم بدن و افزایش اشتها کمک می کند و بدین ترتیب بدنی سالم و پر انرژی را برای شما به ارمغان می آورد. کمبود این ویتامین ها در بدن موجب، کم خونی، ضعف اعصاب، کمبود حافظه، سستی و بی حالی، سردرد و … می شود.

5- وجود انواع ویتامین ها و پروتئین ها در گوشت اردک، موجب تامین انرژی بدن شما در طول روز می شود و به دلیل دیر هضم بودن پروتئین، معده شما زمان طولانی تری سیر خواهد ماند و بدین ترتیب از زخم معده و اشتهای کاذب جلوگیری خواهد کرد.

6- ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک موجود در گوشت اردک، به کوآنزیم A در جهت افزایش سرعت هضم غذا کمک می کند. بنابراین اگر به صورت اصولی مصرف شود نیاز بدن به ویتامین B5 رفع شده و سطح جذب مواد غذایی در بدن شما افزایش می یابد.

7- ویتامین B3 یا نیاسین موجود در گوشت پرنده خاصیت ضد نفخ داشته و به رفع گاز معده کمک می کند و به این ترتیب به افزایش اشتهای شما کمک می کند.

8- جگر اردک منبع غنی از ویتامین B2 می باشد، وجود این ویتامین در بدن باعث تنظیم متابولیسم بدن شده و بر عملکرد صحیح غده تیروئید بسیار تاثیر گذار است. از علایم کمبود این ویتامین در بدن سوزش و قرمزی چشم ها، ترک خوردن لب ها و ایجاد زخم در گوشه دهان می باشد.

مدیرسایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *