بهترین سن خرید مرغ تخمگذار

بهترین سن خرید مرغ تخمگذار

بهترین سن خرید مرغ تخمگذار چه زمانی است ؟!

خیلی از عزیزانی که قصد پرورش و راه اندازی مرغداری تخمگذار دارند، دنبال پاسخ به این سوال هستند

که مرغ را باید در چه سنی خریداری کرد؟

در ابتدا به این نکته توجه کنید که اگر قصد پرورش و فروش نیمچه مرغ ( 1ماه تا 4 ماه) را دارید، بهتر است که جوجه یکروزه خریداری کنید.

برای راه اندازی مرغداری تخمگذار و تولید تخم مرغ، بهترین سن خرید مرغ تخمگذار (مرغ پولت) 3 الی 4 ماهه است و نباید سن بالاتر از 4 ماه خرید کرد.

شرکت طیوران صنعت سید

چرا نباید مرغ 4 ماه به بالا خرید؟!

بنابر تجربه، شروع تخمگداری مرغ ها در سن 5 الی 5.5 ماه می باشد.

اما پیشنهاد شرکت ما برای خرید مرغ بومی سن ۳.۵ ماهگی است

  1. با جابجایی مرغ بالای ۴ ماه امکان آسیب رسیدن به تخمدان و فولیکول های مرغ و پارگی ، جراحت و خونریزی وجود دارد که در اینصورت هم تلفات بالا می رود و هم راندمان تخم گذاری پایین می آید.
  2. سازگاری مرغ تخمگذار 4ماهه با محیط جدید سخت می باشد و احتمال تولک رفتن و تنش بالا می رود که در این صورت ۱ماه تخم گذاری به تعویق می افتد؛ ولی در نیمچه  ۳.۵ ماهه ۶هفته زمان می برد تا گله خودش را با محیط جدید تطبیق دهد و زودتر به بهره برداری و تخم گذاری برسد.
  3. چون زمان سازگاری در سن  ۳.۵ ماه ۶هفته است شما دان کمتری نسبت به مرغ بالغی که مبلغ بیشتری برای خریدش هزینه کردید باید هزینه مضاعف دان هم پرداخت کنید.
  4. فروش مرغ بومی بالغ متاسفانه در بازار کنونی ایران به این شکل بارها دیده شده و کلاهبرداری صورت گرفته در مجموعه شرکت های مختلف که مرغ پایان تولید را بجای مرغ جوان تخمگذار می فروشند.

مدیرسایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *