تغذیه مناسب مرغ ها در تمامی فصول

photo 2018 11 06 04 43 39

photo 2018 11 06 04 43 39

??تغذیه ی مناسب مرغ ها در تمام فصول

مرغ حیوانیست که غذا را خیلی سریع هضم میکند. برای کمک به حفظ تعادل غذایی در مرغ ها به نکات زیر دقت کنید.

1-مرغ و تغذیه??

مرغ ها باید بر سر ساعت معینی و بصورت منظم غذا داده شوند. این کار از بروز استرس در انها جلوگیری می کند. غذا باید کافی و مهم تر از آن متنوع باشد.
بهترین حالت برای غذا دادن دو وعده در روز است؛ یکی صبح زود(حدود ساعت 6-7) و وعده ی دیگر در بعد از ظهر(حدود ساعت 4 یا 5).

2-مواد غذایی پایه ای?

مرغ هر چیزی را می خورد. برای سلامت بیشتر آنها بهتر است از ذرت، گندم، یونجه، جو و سویا وپلیت در برنامه ی غذاییشان استفاده شود. همچنین اضافه کردن شلغم، کاهو، کلم و حتی استخوان و اندکی پودر گوشت ویا پودر ماهی به شادابی و سلامتی آنها کمک شایانی می کند.

به مرغ هایی که موظف به تولید تعداد زیادی تخم هستند گیاهانی دارای روی مانند کلزا و خردل داده می شود. همچنین برای سخت شدن پوسته تخم ها بادی از ترشک در برنامه ی غذایی استفاده کرد.

3-تغذیه در فصول مختلف?

کاهو، کلم و ترشک در تابستان به مفدار زیاد در مخلوط غذایی مرغ ها قرار داده شود. همچنین از اسفناج نیز استفاده کنید. می توان از علوفه ی هرز باغچه ها هم استفاده کرد.

در فصل گرم سال، وزمان پرریزی، نیاز به یک تغذیه ی مناسب است. پرریزی مرغ ها را ضعیف می کند و ممکن است اشتهایشان را از دست دهند. در نتیجه نیاز به یک برنامه ی غذایی متنوع و خوشمزه دارند. هم چنین بهتر است از پودر روی در غذا استفاده شود.
ویا شربت زینک سولفات در ابخور حیون برای تامین مواد معدنی مورد نیاز در دسترس حیون باشه.

در فصل زمستان جهت افزایش تولید تخم درصد ذرت و جو و مواد پروتینی و معدنی باید افزایش یابد.

در طول سال مرغ ها نیاز به غذای حیوانی دارند. بدین جهت میتوان از تکه های گوشت خشک شده اسیاب شده یا پودر ماهی و استخوان های چرخ شده استفاده کرد.

✅نکته آخر:

?توجه داشته باشید که همیشه باید آب فراوان و تمیز در اختیار مرغ ها قرار داده شود. آن را دوبار در روز در وعده های غذایی عوض کنید. در زمستان از آب گرم در هنگام غذا دهی استفاده کنید. همچنین اگر مرغ های شما در زمین ها آزاد زندگی نمی کنند مقداری سنگ ریزه وپوست صدف ?در اختیار آنها قرار دهید. این کار برای هضم غذا ضروریست
تیم تحقیقاتی دکتر حسینی  09111154485

مدیرسایت
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • فرهاد 31 مرداد 1401 / 7:29 ب.ظ

    صد سلام و هزاران درود جناب دکتر حسینی عزیز
    ضمن سپاس از اطلاعات ارزشمندی که در اختیار عام میگذارید استدعا دارم درخصوص خرید نیمچه تخم گذار سازگار با آب هوای تالش و اینکه برای شروع تجهیزات ابتدائی و تعداد و نوع مرغ تخم گذار راهنمائی فرمائید.
    تخصص بنده حقوق وحسابداری است و درشرف بازخریدی هستم … اما علاوه بر غایت علاقه، اطلاعاتی از پرورش مرغ محلی دارم که بی شک با استهداء و حمایت حضرتعالی و همکاران محترمتان امکان پرورش میسور خواهد بود.
    با تقدیم احترام و سپاس مجدد
    عصاره

    • مدیرسایت 1 شهریور 1401 / 12:08 ق.ظ

      سلام دوست گرامی
      ممنون از حسن نظر شما
      بهترین مرغ بومی برای تخمگذاری ، نژاد گلپایگانی اصلاح نژاد شده است
      برای مشاوره خرید ، راه اندازی سالن با مهندس حسینی تماس بگیرید ، کامل راهنمایی میکنن
      مهندس حسینی 09111161167

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *