پرورش بوقلمون در خانه

46628007 274085229969694 5786318516656900097600 n

طبق درخواست شما دوباره از گله آزمایشی فیلم گذاشتیم.

همانطور که میدونید ما به صورت آزمایشی جدا از سالن های مدرن شرکت اومدیم تو یک سالن ۲۰متری بدون امکانات #جوجه_بوقلمون_برنز پرورش دادیم که ببینیم پرورش به صورت مشاغل خانگی دریک #سالن_۲۰_متری بدون امکانات چه دردسرایی داره تا نکته برداری کنیم. و به امیدخدا بتونیم به با این کار کمک وخدمتی به مردم کرده باشیم.

✅۴۰۰قطعه #جوجه_یکروزه_بوقلمون ریختیم تو سالن ۲۰متری

✅تا ۳۰روزگی حدود ۳۵تا تلفات داده

✅کف سالن را۵ سانت پوست برنج ریختیم میتونین #پوشال_چوب هم بریزین

✅با #بخاری_معمولی (کباب پز بچه های مزرعه بود) دمای سالن رو خیلی بالا بردیم جوجه بوقلمون۳۶الی ۳۸درجه تو۵تا۷روز اول باید دما داشته باشه
تو سالن دما سنج نزاشتیم چون میخواستیم بدون امکانات انجام بدیم واز۱۰روز تا۳۰روز دماشون حدود۳۰الی۳۱بوده
توجه داشته باشین بوقلمون به دمای بالا نیاز داره.

✅هیچگونه دارویی ندادیم فقط تو۱۲ساعت اول آب شکر دادیم به اندازه ۷گرم تو ۱لیتر آب هیچ واکسنیم ندادیم(ولی پیشنهاد میکنیم درصورت دردسترس بودن داروخانه دامپزشکی حتما داروهای گله را بدین تا زرده مادری گله به خوبی خشک بشه تا تلفات ندین و درصورت دردسترس بودن واکسن حتما #واکسیناسیون را انجام بدین)

✅تعداد۵تا#آبخوری_کله_قندی قرار دادیم تا۱۰روزگی و از آن به بعد ۵ آبخوری۱۰لیتری و ۱دونه #دانخوری_سینی گذاشتیم و یک دونه سینی استیل که درتمام خونه ها هست و۲تا دونه کارتن جوجه یکروزه دورشو بریدیم و کوتا کردیم توش دون ریختیم تا ۱۵روزگی از آن به بعداز ۵ #سطل_دانخوری استفاده کردیم.

✅از #دان_مرغ_گوشتی استفاده کردیم.ازیکروزگی تا ۱۰روزگی #سوپر_استارتر دادیم تا ۲۵ روزگی#استارتر و تا۳۰روزگی که فروختیم #رشد۱دادیم.

✅تا این سن ازتهویه استفاده نکردیم ولی فوقش تا ۲۳ روز میشه از#تهویه استفاده نکرد تو این حالت از این سن به بعد تو سالن براثرگازآمونیاک داشت چشم تعدادی از گله کور میشد. سعی کنید از تهویه استفاده کنید.

✅لامپ سالن تا این سن کامل روشن بود.

✅هرقطعه برای ما۸/۵۰۰تومان سودخالص داشت.

✅هرقطعه جوجه را23تومان فروختیم

(دوستان توجه داشته باشن ما این جوجه هارا دربدترین شرایط بدون امکانات بودن پرورش دادیم که مشکلات را نکته برداری کنیم اگر تجهیزات در دسترس هست آبخوری دانخوری و دماسنج قیمت خاصی نداره حتما خریداری کنید تا بهتر پرورش بدین و سودبهتری ببرین مااین کارو کردیم تا همه ببینن که میشه درشرایط سخت پرورش داد ومیشه فعل خواستن راصرف کرد.

✅ #کارخانه_طیوران_صنعت_سید 👇

@morghebomi
مارا به دوستانتان معرفی کنید☺️
‌.

مدیرسایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *